21 Şubat, 2011

SEVDALIM HAYAT / ZÜLFÜ LİVANELİ




"Sevdalım Hayat",

Zülfü Livaneli kitabı hakkında
Tartışma yaratacak ´anılar denizi´ Zülfü Livaneli´nin, Mutluluk ve Leyla´nın Evi adlı çok satan kitaplarının ardından beklenen anlatısı çıkıyor. Bir dönemin siyaset ve sanat olaylarına ışık tutacak, her kuşaktan insanlar arasında ilgi uyandıracak anı ve değerlendirmeleri kapsayan roman tadındaki bu kitapta, okuma serüveni peşindeki bir çocuğun düşleri, hücrelere kapatılan ve sürgünlere mahkûm edilen bir aydının serüveni anlatılıyor.

SEVDALIM HAYAT

akasya kokan gecelerde
türküler söyleyip dolaşırdın sen
birer birer dökülen hecelerde
kendi yüreğinle yarışırdın sen

sağ olsun uçan kuşlar
çiçeğe durmuş ağaç
yaşasın sevdalılar
sevdalım hayat

karanlıktan güçlüydü hep aydınlık
uzakta parlayan sımsıcak ışık
şiir sana tutkun sen ona aşık
kendi yüreğinle yarışırdın sen

sağolsun uçan kuşlar
çiçeğe durmuş ağaç
yaşasın sevdalılar
sevdalım hayat

yaşam dalga dalga uzar giderdi
ölüm gözümüzde bir arpa boyu
çocuk gibi öper, okşar, severdim
yediğim ekmeği, içtiğim suyu

sağolsun uçan kuşlar
çiçeğe durmuş ağaç
yaşasın sevdalılar
sevdalım hayat.
Zülfü LİVANELİ

“SEVDALIM HAYAT” bir çocuğun kitap okuma aşkından başlayıp, düşleri, hayal kırıklıkları, özlemleri, ayrılıkları ve hücrelere kapatılan ve mahkum edilen bir aydının hayat hikayesini anlatıyor. Hepimizi hayatında uzaktan tanıyıp da duruşunu, bakışını, şarkılarını, kitaplarını, insanlığını, hatta gülüşünü, yüzündeki aydınlığı sevdiğimiz bizden yaşça büyük insanlar, olmuştur sanıyorum, Livaneli benim için bunlardan birisi. Kitap çok yalın, abartısız ve samimi, zaman zaman hüzünlendirmesine rağmen, yaşam felsefesi ve düşünceleri kitabı çok diri tutuyor. Tanıdığınızı ve sevdiğinizi düşündüğünüz insanı aslında çok az tanıdığınızı düşünüyorsunuz kitap bitince ve ben kendi adıma kitabı bitirdiğimde, işte bu yüzden, beklediğim gibi bir hayat, müzisyenlik, yazarlık bir tarafa yüzüne yansıyan ve en sevdiğim yanı insanlığı dedim. Hayata sevdalı birinin hayat hikayesi,…İnsan sevince heyecanlı oluyor malum, çok uzattım, belki abarttım, sözün özü banakalırsa okuyun derim. Bu arada kitabı okuyalı çok oldu, sizlerle paylaşmadığım yeni aklıma geldi.

Hiç yorum yok: