10 Kasım, 2009

SOSYETE MANTISI


Bu yemeğin adı nereden geliyor ya da niye Sosyete Mantısı denmiş bilmiyorum ama; evde mantı yapamayanlar, ya da mantı yapacak vakti olmayanlar için ideal bir yemek. Yapımı kolay olduğu gibi, insanın mantı yeme arzusunu tatmin ediyor doğrusu. Yanına sadece bir çorba takviyesi yeterli hatta hiçbir şey dahi yapmasanız inanın yeteri kadar doyurucu da oluyor.

Malzemeler

3 adet yufka
250 gr kıyma
2-3 adet soğan
Maydanoz
Tuz ve karabiber
Sarımsaklı yoğurt

Soğanı yağda biraz kavurduktan sonra, kıyma ile de kavurup, suyunu çektikten sonra karabiber ve tuzunu ilave edip, altını kapatıyoruz ve maydanozları ilave edip biraz ılımaya bırakıyoruz. Yufkayı tezgaha serip dört parçaya bölüyoruz ve her bir parçanın geniş yerine kıymalı harçtan koyuyoruz. Daha sonra yufkayı sarıyor ve gül böreği şeklinde katlayıp birleşme yerine 1 adet kürdanı açılmasın diye takıyoruz. İster fırında, ister yağda kızartıp, üstüne sarımsaklı yoğurt, tereyağda kızdırılmış kırmızı toz biber, ya da salçalı sosu gezdirip bol miktarda nane ilavesi ile sıcak servis yapıyoruz. Bu arada 3 yufkaya göre malzeme verdim ama ben genelde 6 yufka ile yapıp, yarısını bir daha ki sefere kullanmak üzere deepfrez’e atıyorum. Malum sabah evden çıkarken dolaptan alıp, akşama hazır olması çalışanlar için inanılmaz büyük bir nimet. Bana kalırsa deneyin derim …

Hiç yorum yok: